شرکت لوله‌گستر اسفراین

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

برپایی همایش نقش پدافند غیر‌عامل در مقابله با تهدیدات نوین حوزه سایبری

همایش نقش پدافند غیر‌عامل در مقابله با تهدیدات نوین حوزه سایبری صنایع فولاد با حضور معاون سازمان پدافند غیر‌عامل کشور، مدیرکل حراست سازمان گسترش و نوسازی  و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در مجتمع صنعتی لوله‌گستر اسفراین برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین ضمن بیان خلاصه‌ای از اقدامات پدافند غیر‌عامل در شرکت لوله‌گستر به تعریف اجمالی این فرایند پرداخت که مورد تحسین معاون سازمان پدافند غیر‌عامل کشور قرار گرفت.

مهندس مازیار زند هر اقدام غیر‌نظامی برای حفظ پرسنل، تجهیزات،ماشین‌آلات، راه‌ها و امکانات استراتژیک را پدافند غیر‌عامل دانست.

به گفته وی هر اقدام غیر‌مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های مجتمع صنعتی در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل است.

وی روشنایی اطراف محل کار، تقویت سیستم بازرسی درب ورودی، اتاق مانیتورینگ برای کنترل، نصب و راه اندازی دوربین‌های کنترلی، احداث برجک و جذب نیروهای جوان و فعال را از مهم‌ترین اقدامات اولیه این شرکت در حوزه پدافند غیر‌عامل شرکت بیان کرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش مجموعه‌های صنعتی و صنعتگران را سربازان عرصه‌های جنگ تولید،ارزآوری و ثروت‌های دانش‌بنیان بیان کرد.

پدافند غیر‌عامل در صنایع، حفاظت از صیانت، تداوم تولید و کارکرد ارائه خدمات در کشور است

دکتر مبارک “پدافند غیر عامل” در صنایع را حفاظت از صیانت، تداوم تولید و کارکرد ارائه خدمات در کشور دانست و شناسایی تهدیدات پیش رو و خنثی‌سازی آن‌ها در جهت تولید و پیشرفت را حائز اهمیت بر‌شمرد.

وی هر آنچه سبب  اختلال و توقف روند افزایش تولید می شود را تهدید دانست.

به گفته وی حوزه سایبری در عمق  وجود هر حوزه صنعتی،اداری و خانوادگی رسوخ کرده است.

وی به قابلیت تسهیل‌گری و شفاف‌سازی در مقابل خطر‌آفرینی این حوزه اشاره کرد.

دکتر مبارک افزایش حملات سایبری در کشور که نشان دهنده رسوب مخرب حوزه فناوری اطلاعات سایبری است قابل اهمیت دانست و افزود: دشمن برای ایجاد اختلال عزم خود را جزم کرده و دو هدف مهم آن حوزه‌هایی است که به اشتغال و اقتصاد مردم ارتباط داشته و اموراتی که با مردم سروکار دارد را هدف قرار داده است.

وی از مهم ترین مباحث مطرح شده دراین حوزه به پالایش نیروی انسانی با هدف حفظ بهترین استعداد‌ها، تنظیم متناسب حقوق و دستمزد کارکنان امنیت سایبری، کنترل دسترسی پیمانکاران و سایر مرتبطین، توجه ویژه به تهدیدات زنجیره تامین،ضرورت ارزیابی امنیتی و استخراج آسیب‌پذیری،تدوین و پیاده‌سازی طرح بازیابی از فاجعه، تدوین و پیاده‌سازی طرح استمرار خدمات ضروری، مطالبه مستمر مدیران ارشد از متخصصین و کارشناسان در خصوص وضعیت آمادگی امنیتی و پدافند اشاره کرد.

محسن الیاسی مدیر کل حراست سازمان گسترش و نوسازی نیز اقدامات جهادی و به هنگام مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین در جهت پدافند غیر‌عامل را حائز اهمیت برشمرد.

الیاسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری “پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود”پدافند غیر عامل را ضرورتی جدی دانست.

به گفته وی سرویس‌های بیگانه در کفر خود واحد بوده و برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلام درتلاش هستند.

وی اقدام به موقع سازمان پدافند غیر‌عامل را مانعی برای بروز اتفاقات ناخوشایند در اغتشاشات اخیر دانست.

مدیر‌کل پدافند غیر‌عامل خراسان شمالی نیز ضمن عرض خدا قوت به  سربازان جنگ اقتصادی که با تولیدات داخلی خود خوش درخشیدند راهکار پایداری ملی را خنثی سازی تهدیدات دشمن و کاهش خسارات ناشی از توطئه آن‌ها بیان کرد.

طاهر رستمی تهدیدات سایبری و تهدیدات نوین را از مجموعه مهم و حساس کشور دانست که اقدامات به‌روز و مستمر سازمان را می‌طلبد.

وی به روز‌رسانی و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر با هدف پیشگیری از وقوع اتفاقات ناخوشایند و حمله‌های سایبری را از مواردی بیان کرد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید این موضوع که دنیا عزم خود را جزم کرده از حوزه سایبری به ما آسیب بزند جداسازی بستر اتوماسیون اداری از اینترنت که از مجتمع صنعتی لوله‌گستر آغاز شد و به سایر صنایع گسترش پیدا کرد وعدم استفاده از موبایل دراین حوزه را بسیار قابل اهمیت دانست.

مهندس کاظمی مدیر‌عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین نیز در حاشیه این همایش سرمایه گذاری در خصوص جذب مشاوران اجرایی مجرب در این حوزه را به معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور پیشنهاد کرد و پدافند را موضوعی تخصصی بیان کرد که مهندسی خاصی می طلبد و علمی تر است.