شرکت لوله‌گستر اسفراین

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

تعمیر و بازسازی 3 دستگاه اساسی در لوله‌گستر با استفاده از دانش و تخصص بومی

مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین گفت: 3 دستگاه اساسی در سالن خدمات ساخت وابزارغلطک، جهت تامین ابزارهای گرم‌کار واحد‌نورد در مجتمع صنعتی لوله‌گستر اسفراین تعمیر و بازسازی شد.

مهندس مازیار زند با بیان این که تعمیرات دستگاه‌ها و بهسازی آن‌ها از ضروریات خط تولید در بخش‌های متعدد کارخانه است اظهار کرد: 3 دستگاه ماشین‌کاری در دست بازسازی و تعمیر اساسی است که دو مورد آن ها هم‌اکنون دوران آزمایشی خود را سپری می‌کنند و دستگاه سوم نیز در حال تعمیر است.

به گفته وی دستگاه بورینگ فرزکاری تعمیر اساسی شد و به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین  تاکید کرد: برای اولین‌بار مجموعه یاتاقان‌ها، بیرینگ‌ها و کوپل اصلی غلطک‌های النگاتور با اعمال فشار 1600 بار توسط قطعات و اتصالات ساخته شده در سالن ماشین‌ابزار کارخانه و با همت پرسنل واحد پشتیبانی فنی تولید و تعمیرات‌نورد در کمتر از یک هفته با تلاش شبانه‌روزی، مونتاز و تعویض شد .

وی انجام به‌موقع برنامه‌های کنترل، سرویس، نگهداری، تعمیرات پیشگیرانه و نوسازی به موقع دستگاه‌ها را از عواملی ذکر کرد که به همراه فعالیت شبانه‌روزی پرسنل افزایش تولید رقم خورد.

به گفته وی با تعمیر دستگاه‌های استراتژیک افزایش ظرفیت تولید رقم خورد این عملیات پیچیده و موفق سبب شد  به جای خرید دستگاه به دانش و تجربیات مهندسین کارخانه تکیه کرده و از این طریق  مانع خروج ارز و سرمایه شرکت شویم.

او به هزینه‌های برون‌سپاری در تعمیر دستگاه‌ها  اشاره کرد و گفت: اگر ناچار به واردات مدل‌های خارجی می‌شدیم بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که با کمک متخصصان بومی با رقمی معادل 350 میلیون تومان  مساله را حل کردیم .

وی یادآور شد: لازم به ذکر است در سنوات گذشته برای افزایش کمیت در تولید به ناچار کیفیت نادیده گرفته می‌شد اما با این اتفاق افزایش تولید توام با افزایش کیفیت است.