شرکت لوله‌گستر اسفراین

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

ترازعملیاتی مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین مثبت است

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی تراز عملیاتی مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین را مثبت ارزیابی کرد.

خطیب جمعه اسفراین در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان، تراز عملیاتی مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری داشت به همت مدیر‌عامل و مدیران جهادی شرکت،تداوم در توسعه این صنعت و رونق تولید را شاهد باشیم.

امام جمعه اسفراین همچنین بر اهمیت نگاه توسعه‌ای مدیران در راستای توسعه صنعت و اشتغال بیشتر جوانان در این شهرستان تاکید کرد و افزود: باید نگاه مدیران صنایع به منظور رونق صنعت و تاثیرات آن در جامعه توسعه‌ای باشد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: لوله‌گستر اسفراین از صنایعی به شمار می‌رود که توسعه پایدار و رو به رشدی را در این شهرستان ایجاد کرده و رونق آن در دو سال اخیر چشمگیر است.

به گفته امام جمعه اسفراین، اشتغال جوانان این شهرستان با توجه به اهمیت معضل بیکاری در کشور از مهم‌ترین دستاورد‌هایی است که با رونق گرفتن این صنعت شاهد آن هستیم و از این حیث اقدامات مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین قابل‌تقدیر است.

او به اهمیت نقش کلیدی این صنعت در اقتصاد شهرستان تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همت پرسنل و مدیران جهادی شرکت روند رو به رشد و توسعه آن در این شهرستان تداوم یابد.

مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین نیز در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های عبادی و سیاسی خطیب جمعه این شهرستان به بیان گزارش عملکرد دو‌ساله این شرکت پرداخت.

مهندس مازیار زند با بیان این که شرکت لوله‌گستر اسفراین در دو سال گذشته با 200 میلیارد تومان زیان انباشته، زیان‌ده‌‎ترین شرکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور نامگذاری شده بود،همت و جهاد پرسنل و مدیران شرکت را از مهم‌ترین عوامل رکورد‌شکنی‌های بی‌سابقه این شرکت دانست.

گام نخست لوله‌گستر بهبود و افزایش قرارداد‌های شرکت

مهندس زند اظهار کرد: سال 98 با 27 میلیارد تومان زیان سال و 200 میلیارد تومان زیان انباشته، این شرکت را تحویل گرفتم و ضعف مدیریتی و عدم تعامل و همکاری پرسنل سبب شد برای بهبود وضعیت شرکت برنامه‌ریزی جامع و اصولی در پیش بگیریم که در گام نخست بهبود و افزایش قرارداد‌های شرکت را در اولویت قرار دادیم.

به گفته وی این شرکت در سال 99 تنها به 2 قرارداد بسنده کرده بود در حالی که پایان همین سال  25 هزار تن قرار‌داد جدید داشتیم.

اولویت تامین مواد‎اولیه برای شرکت لوله‌گستر اسفراین

وی همچنین تامین مواد اولیه را نیز از دیگر اولویت‌های این شرکت برشمرد که در گام بعدی مورد توجه شرکت قرار گرفت و سال 99 با برنامه‌ریزی و همکاری پرسنل و مدیران حدود 13 هزار تن شمش تامین شد.

وی برگزاری جلسات مداوم با پرسنل و تدوین برنامه‌های عملیاتی به منظور تعیین اهداف پیش‌رو را نیز از دیگر برنامه‌های شرکت دانست.

مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین از مهم‌ترین عوامل رونق تولید به انگیزه پرسنل اشاره کرد که با افزایش حقوق‌ها و رفاهیات و از سویی تسویه حقوق‌های عقب‌افتاده رکورد‌شکنی بی‌سابقه‌ای در تولید سال 1400 در کارنامه پر‌افتخار این شرکت فاخر و صنعتی به ثبت رسید.

وی استفاده از دانش‌انباشته و توانمندی برخی از مدیران شرکت را نیز که ازچرخه مدیریتی خارج شده بودند از دیگر اقداماتی دانست که سبب خلاقیت بیشتردر کار شد و شاهد پویایی در عملکرد مدیران در جهت رونق تولید بودیم.

به گفته وی در پایان سال 99 حدود 25 هزار تن معادل یک هزار میلیارد تومان قرارداد جدید داشتیم و از سویی نوع قرار‌دادها را نیز تغییر دادیم تا نوسانات قیمت در کشور، این شرکت را دچار آسیب نکند.

مهندس زند اظهار کرد: 216 هزار تن نیاز شرکت نفت به لوله‌گستر اسفراین واگذار شده است و محصولاتی که از طریق این شرکت امکان تولید ندارند از طریق واردات تامین می شود و سود واردات را نیز صرف نوسازی دستگاه‌ها در شرکت لوله‌گستر خواهیم کرد.

کاهش ضایعات تولید به 18 درصد

وی کاهش ضایعات تولید به 18 درصد را نیز از دیگر اقدامات حائز اهمیت این شرکت برشمرد و افزود: حداقل ضایعات در سال 98 بیش از 24 درصد بود و در بعضی از سایز‌ها به دلیل ضعف عملکرد برخی از مدیران اجرایی سابق، این ضایعات به 47 درصد نیز می رسید که با برنامه ریزی جامع و اصولی شاهد کاهش ضایعات بودیم.

وی به افزایش دو برابری قرار‌دادها که سال 1400 به 57 هزار تن رسیده اشاره کرد که افزایش دو‌برابری قرارداد‌ها فراتر از توان تولید این شرکت است.

مهندس زند سود امسال این شرکت را 80 میلیارد تومان بیان کرد .

نوسازی مهم‌ترین اولویت امسال لوله‌گستر اسفراین

وی نوسازی را از مهم‌ترین اقدامات پیش روی شرکت دانست  که در دو سال اخیر نیز با هدف تداوم در تولید اجرا شده است و تعمیرات اساسی آن‌ها در سال 1400 در دو دهه گذشته بی سابقه بود.

مهندس زند اظهار کرد: برای نخستین بار تولید 30 هزار تن، رکورد‌شکنی بی‌سابقه‌ای برای شرکت به همراه داشت و هدف امسال، 35 هزار تن برای تولید و 40 هزار تن برای فروش است.

مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین بعد از سودده کردن تراز مالی شرکت در گام بعدی به مسئولیت اجتماعی  شرکت و فعالیت در این بخش پرداخت و تاکید کرد: تا جایی که قانون اجازه فعالیت در این بخش را به صنایع بدهد قطعا همراهی خواهیم کرد و پایگاه‌های بسیج با هدف تشکیل گروه‌های جهادی و ارائه خدمات در روستاهای محروم،حمایت از ورزش و تیم‌های ورزشی مستعد و … گوشه‌ای از فعالیت‌های این شرکت در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی است.

بودجه کشور وابسته به تولیدات شرکت لوله‌گستر اسفراین

به گفته وی بودجه کشور وابسته به تولیدات شرکت لوله گستر اسفراین است  که از این حیث می توان به اهمیت تولیدات این شرکت تاکید کرد .

وی همچنین  لوله‌گستر اسفراین را پایلوت نوسازی در سازمان گسترش دانست که  برنامه‌های نوسازی این شرکت در  اختیار سایر شرکت‌های سازمان گسترش و نوسازی قرار می‌گیرد و اجرایی خواهد شد.

مهندس زند برگزاری آزمون استخدامی و تامین نیروهای مورد نیاز این شرکت را نیز با رعایت عدالت از دیگر برنامه‌هایی دانست که امسال  قطعا اجرایی خواهد شد .