شرکت لوله‌گستر اسفراین

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

صرفه‌جویی 300 میلیارد ریالی نوسازی و راه‌اندازی مجدد ضخامت‌سنج آلتراسونیک

حرکت سریع لوله گستر در خودکفایی و رفع وابستگی‌ به غرب

مدیر کنترل کیفیت و آزمایشگاه مجتمع صنعتی لوله‌گستر اسفراین گفت: بر اساس طرح جامع نوسازی1401 و به منظور به روزرسانی تجهیزات دقیق و حساس این مجموعه ضخامت‌سنج 8 کاناله آلتراسونیک، نوسازی و راه‌اندازی مجدد شد.

مهندس بداغ آبادی با بیان این که به روزرسانی تجهیزات گام بزرگی در نوسازی لوله‌گستر اسفراین است اظهار کرد: با نصب این دستگاه ضمن افزایش سرعت کنترل محصولات، شاهد افزایش اطمینان از کیفیت لوله‌های تولیدی هستیم و اعتبارات مورد‌نیاز برای راه‌اندازی مجدد این دستگاه  5 میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی این پروژه در مدت زمان یکصد روز، با همت کارشناسان شرکت لوله‌گستر و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی انجام شده و این امر موجب ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه‌ها شده است.

مدیر کنترل کیفیت  لوله‌گستر اسفراین خاطر‌نشان کرد: لوله‌های تولیدی این شرکت از حیث کاربرد دارای ویژگی‌های خاصی در صنعت نفت و گاز به ویژه در بخش حفاری چاه‌های استخراجی نفت است که تولید و کنترل این لوله‌ها را بسیار سخت و دارای اهمیت بالا نموده است.

به گفته وی ثبات در ضخامت دیواره لوله در دستیابی به کیفیت مطلوب اهمیت فراوانی دارد و بر اساس این ویژگی، محصولات تولیدی به طور دایمی و صددرصد در تمام تولیدات کنترل می شود.

این مدیر باسابقه شرکت در ادامه افزود: تست غیر مخرب NDT  (Non Destructive Testing) ، روشی صنعتی برای کنترل کیفیت محصول؛ بدون آسیب زدن به قطعه و لوله است که صحت ضخامت لوله تولیدی وعدم وجود هر گونه عیب به وسیله آن محقق می شود.

 وی همچنین تاکید کرد: افزایش اطمینان از کیفیت و عملکرد صحیح لوله‌های تولیدی در شرایط خاص چاه‌های نفت از دست‌آورد‌های تست غیر مخرب NDT است.

وی به حمایت لوله‌گستر اسفراین از چند شرکت دانش‌بنیان داخلی به منظور رفع نیاز و وابستگی شرکت به شرکت‌های اروپایی و آمریکایی اشاره کرد که با انجام پروژه‌های مشترک با لوله‌گستر، توانایی ساخت این تجهیزات با کیفیت در داخل کشور امکان‌پذیر شد.