شرکت لوله‌گستر اسفراین

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

وزیر صمت در روز ملی صنعت و معدن مطرح کرد:

اثرگذاری صنایع اسفراین در ایجاد سایر صنایع

مراسم روز ملی صنعت و معدن، به میزبانی وزارت صمت و با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر اقتصاد و صمت و

برخی از مقام‌های عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن اجلاس سران  در حالی برگزار شد که وزیرصمت  با اشاره به سفر روز گذشته خود به خراسان شمالی صنایع شهرستان اسفراین را در ایجاد سایر صنایع  اثرگذار دانست.

در این مراسم که طبق روال هرساله به مناسبت روز ملی صنعت و معدن و با هدف تقدیر از فعالان این حوزه برگزار گردید وزیر صمت ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری، تولید و صادرات را مهم‌ترین شاخص‌ها برای معرفی واحد نمونه صنعتی کشور دانست.

به گفته مهندس سید رضا فاطمی امین  توزیع جغرافیایی، سرمایه‌گذاری و زنجیره ارزش صنایع اشتباه بوده است، بنابراین باوجود صرف وقت و سرمایه، خروجی لازم را نگرفته‌ایم.

مهندس فاطمی امین ضمن تاکید برنامه‌های وزارت صمت از مهم ترین  برنامه های شاخص و دارای اولویت  این وزارتخانه به توزیع همگون صنعت و معدن و جبران فقر صنعتی در استان های محروم کشور اشاره کرد.

 عدم توازن صنایع متعدد در کشور و نبود توازن از نظر سرمایه گذاری نیز از دیگر موارد مطرح شده توسط  وزیر صمت بود که بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، باید تا چهار سال آینده در همه شاخص‌های علمی اقتصادی و … جایگاه نخست منطقه را کسب کنیم.

به گفته وزیر صمت چهار گام اصلی حکمرانی حوزه صنعت، معدن و تجارت، یعنی اولویت‌گذاری، تنظیم‌گری، حمایت و نظارت در دستور کار ویژه وزارت صمت است و اگر بتوانیم این چهار کار را به خوبی انجام دهیم، صنعتگران خود فضا را برای تحقق اهداف، مهیا می‌کنند.

وی اضافه کرد: درروند تنظیم‌گری امور  ۳۱۷ مورد از قوانین و مقررات زائد و دست و پاگیر شناسایی‌شده و به سمت تنقیح و حذف موارد اضافی حرکت کردیم؛ همچنین درروند تنظیم بازار سعی بر ایجاد ثبات بوده است.

فاطمی امین ادامه داد: ما برای فائق آمدن به چالش‌های حکمرانی و محدودیت‌های زمانی برای دستیابی به جایگاه تعریف‌شده در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، نیاز به نقشه راه داریم و باید تمام مسائل را باهم حل کنیم، برای مثال نمی‌شود بدون حل مشکل وارد فرآیند توسعه‌ای تولید شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تأکید کرد: ما اگر بتوانیم همدلی موجود را تقویت کنیم، دستیابی به اهداف نقشه راه تعریف‌شده به‌طور کامل امکان‌پذیر است.