شرکت لوله‌گستر اسفراین

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

وزیر صمت در حاشیه بازدید از لوله‌گستر اسفراین مطرح کرد:

توزیع همگون صنعت و معدن، جبران عقب‌افتادگی صنعتی شهرستان‌ها

وزیر صمت، استاندار خراسان‌شمالی و نماینده مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران و مقامات ارشد شهرستان اسفراین و استان از مجتمع صنعتی لوله‌گستر اسفراین و خطوط تولید این مجموعه عظیم بازدید کردند.

مهندس سید رضا فاطمی‌امین در سفر یک روزه خود در حاشیه این بازدید، از هدف‌گذاری دولت سیزدهم در توزیع همگون صنعت و معدن در استان‌های مختلف طی طرح آمایش صنعت،معدن و تجارت خبر داد.

به گفته مهندس فاطمی امین اجرای طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت از سال گذشته با هدف توزیع همگون بخش‌های صنعتی و معدنی در کشور اجرایی شده و طی بازدید‌های میدانی و مطالعات قبلی که صورت گرفته سعی داریم در کشور با توزیع بهینه صنایع و معادن توازن داشته باشیم.

مهندس فاطمی امین افزود: این وزارتخانه تکمیل زنجیره‌های تولید در کشور را در نقاط مختلف برنامه‌ریزی کرده است  تا ضمن تکمیل زنجیره‌های تولید، فقر صنعت در مناطقی نظیر خراسان شمالی جبران شود.

وی با تاکید این موضوع که ناهمگونی توزیع بخش‌های صنعتی و معدنی در کشور سبب ایجاد زنجیره‌های ناقص، ایجاد آلایندگی، مهاجرت و در نهایت فقر سرمایه گذاری در برخی مناطق شده است اظهار داشت: طی این بازدید‌ها وضعیت صنایع کشور شناسایی وزنجیره‌هایی که باید سرمایه گذاری فعلی آن تکمیل گردد یا مناطقی که سرمایه‌گذاری به اندازه کافی رشد نکرده است شناسایی شود.

او به اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب و پساب صنعتی اشاره کرد که در شهرک‌های صنعتی اسفراین جزء کار وزارتخانه است و به زودی اجرایی می شود،لازم به ذکر است که مجتمع صنعتی لوله‌گستر اسفراین جزء  معدود  صنایع ایران  است که عملیات تصفیه کامل و استاندارد پساب های صنعتی را اجرا نمود.

مهندس فاطمی امین  ضمن بازدید از شرکت لوله‌گستر اسفراین و واحد های تولیدی مرتبط، ضمن خدا قوت گویی به مدیران و کارگران در جریان روند کار این کارخانه و رکورد‌زنی‌های بی سابقه آن در سال گذشته توسط مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین  قرار گرفت.

مهندس زند مدیر‌عامل لوله‌گستراسفراین نیز بعد از بازدید  وزیرصمت به بیان دغدغه‌های این کارخانه استراتژیک پرداخت که هم‌اکنون در حال تامین نیاز‌های صنعت نفت کشور است  و طی دو سال فعالیت جهادی رکود چندین ساله آن با بکارگیری دانش،تجربه و همت کارکنان و مدیران کارخانه به سود آوری بدل شده است.

لوله گستر اسفراین تنها تولید‌کننده لوله‌های فولادی بدون درز مورد مصرف صنایع نفت،گاز و پتروشیمی سایز های 6 تا 16 اینچ در ایران است که در استان خراسان شمالی با بیش از 800 نفر پرسنل در حال فعالیت می باشد.