شرکت لوله‌گستر اسفراین

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

طراحی شده توسط محمود سیفی | 4215 887 0915

شب‌های لوله‌گستر در مدار تولید

ساعت از یک بامداد گذشته، آوای گوش‌نواز تولید در جان صنعت لوله‌گستر اسفراین به گوش می‌‌رسد و از به چرخش در‌آوردن چرخ‌های این کارخانه در پیک مصرف برق و قرارگرفتن مدار تولید در شیفت شب خبر می‌دهد.

حال و هوای کارخانه از صدای دستگاه‌ها و جابجایی لوله‌ها گرفته تا گفت‌و‌گوی کارگران شیفت شب، تکاپوی مدیران و پرسنل از پویایی اقتصاد خبر می‌دهد که فصل جدیدی از رونق تولید را در کارخانه لوله‌گستر اسفراین رقم زده است.

خواب برای کارکنان خط تولید لوله‌گستر بی‌معناست، وقتی پای استقلال کشورشان در میان باشد همگی پای کارند تا دشمنان انقلاب، هشت سال دفاع مقدس را به یاد بیاورند که چه ممارست‌هایی برای به اهتزاز درآوردن پرچم کشور کشیده شد و چه شهیدانی برای در امان ماندن خاک ایران جهاد کردند و حالا با جنگ اقتصادی برای به زانو درآوردن اقتصاد این مرز و بوم و پایمال کردن خون شهدا به تکاپو افتاده‌اند.

همت کارگران خط تولید، مدیران و مسئولانی که از خواب و زندگی خود زدند و به جای تعطیلی کارخانه اقدام به تغییر شیفت تولید خود داشته‌اند بر این امر صحه می‌گذارد که هنوز این جهاد ادامه دارد تا مرز‌های ایران به دانش و علوم مهندسین خود پرچم کشورمان را آذین بندی کنند.

امروز در کارزار جهاد اقتصادی سرمان را بالا می‌گیریم و به عزت و توانمندی‌های تولید‌کنندگان داخلی خود می‌بالیم که حتی تحریم‌ها هم نتوانست برای به زانو در‌آوردن تولید، ما را به بیگانگان وابسته کند.

قطعی موقتی برق در ساعات پیک مصرف، سبب شده است صنایع با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند، مشکلاتی که گاها سبب خسارات بسیاری به بدنه تولید می‌شود اما با برنامه‌ریزی مدیران و تغییر شیفت کاری کارگران تا حدودی این مشکلات بر‌طرف شده است، ساعت فعالیت کارگران به شیفت‌های شب تغییر کرده است که این تغییر

شیفت‌های تولیدی نیز توانسته همدلی و وفاق بیشتری را بین کارکنان این مجتمع فاخر صنعتی ایجاد کند.

خط تولید نورد‌گرم و کوپلینگ در دو شیفت به فرایند تولید می‌پردازند و گرچه شیفت‌های شب برقرار شده است اما همچنان شوروشوق کارکنان را می توان در نیمه شب‌های این کارخانه به چشم دید.

ایجاد صمیمیت و وفاق بین کارکنان و فراهم آوردن شرایطی برای پیشگیری از خواب‌آلودگی در خط تولید همگی سبب شده است حال و هوای شب‌های کارخانه رنگ و لعاب خاصی به خود بگیرد و بتوان به همت و جهاد این پرسنل تلاشگر که با اعتقاد راسخ و همت والای خود در سایه ایجاد انگیزه مدیران مجموعه، چرخ‌های صنعت را به گردش در می‌آورند بالید.

مصرف برق خط نورد بیش از سایر بخش‌هاست و همین امر زمینه‌ساز فعالیت شبانه مدیران وکارکنان این بخش شده است تا روند تولید سایر خطوط بتواند ادامه پیدا کند و از توقف تولید طولانی‌مدت سایر بخش‌ها جلوگیری شود.

توقف طولانی‌مدت دستگاه‌های گرم‌کار این بخش، سبب از کار افتادگی آن‌ها می شود وهمین امر مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت بنابراین نباید شرایط برای توقف تولید فراهم شود.

100 عدد شمش و 200 شاخه لوله حاصل تولیدات  کارگران در شیفت‌های شبانه پیک مصرف برق در 25 خرداد تا 25 تیر  است.

همان‌طوری که رهبر انقلاب، امسال با بیان شعار سال،”تولید” را کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی دانستند، عزم و جدیت کارگران و مدیران مجتمع صنعتی لوله‌گستر اسفراین نیز در توجه به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است که توانسته رکورد‌های بی‌سابقه‌ای در تولید از خود به جا بگذارد و به عنوان نگین صنعتی شمال شرق کشور بدرخشد.

 مدیر لوله‌سازی مجتمع صنعتی لوله‌گستر اسفراین تداوم خطوط تولید در ایام پیک مصرف برق را از مهم‌ترین اهداف برپایی شیفت‌های شب خط نورد این کارخانه استراتژیک دانست.

مهندس امان‌اله‌ملکی با بیان این که میانگین مصرف برق خط نورد بیش از سایر خطوط است، برقراری تولیدات در شیفت شب را راهکاری برای تداوم فعالیت سایر خطوط تولید دانست و افزود: با توجه به حساسیت خط نورد و وابستگی سایر خطوط به تولیدات این بخش و از سویی مشکلات کمبود برق، شیفت‌های شب از 25 خرداد آغاز شد  و به مدت یک ماه تا25 تیر ادامه یافت تا سایر خطوط تولید متوقف نشود.

مهندس ملکی اهمیت برقراری تولیدات این بخش را از حیث وابستگی سایر خطوط تولید به این بخش حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: گرچه تولید در شب خطرات بسیاری به همراه دارد،همت و پای کار آمدن کارگران و پرسنل برای قرار گرفتن در مدار تولید، سبب شده است هر شب شاهد تولید  100 عدد شمش و 200 شاخه لوله باشیم.

به گفته وی حساسیت کارکنان در شیفت‌های شب قابل توجه است و هر گونه اشتباه یا خطا سبب مرجوعی بیشتر محصولات می شود .

به گفته وی دستگاه‌های گرم‌کار این بخش نیاز به تولیدات مستمر دارند، توقفات تولید سبب خسارت به این دستگاه‌ها می‌شود و از کارافتادگی آن‌ها را به بار می‌آورد.

لازم به ذکر است قرار گرفتن کارخانه در مدار تولید شیفت‌های شب سبب تولید 3500 شاخه لوله در یک ماه و تولید 140 شاخه در هر روز گردید.